Wat waren de oorzaken voor het verlies van de nationalisten (Chiang Kai Shek) in 1946-1949?

Toegevoegd na 1 minuut:
In China

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

De VS zagen na de tweede wereldoorlog in een nationalistisch China een goede bondgenoot als tegenwicht tegen de invloed van de Sowjet Unie in Oost Azië. Toen pogingen van generaal Marshall om Chiang Kai Shek en Mao Zedong tot een coalitieregering te brengen mislukten restte de VS geen andere mogelijkheid dan Chiang en zijn leger financieel te steunen. Maar niet alleen was het steunbedrag veel te laag, ook deserteerden veel soldaten en was de legerleiding van Chiangs leger onbekwaam. Deze oorzaken leidden tot het verlies van de nationalisten.