een doek. Het grootste wat hij gemaakt heeft.
In de tweede bron staat dat hij speciaal een schilderloods bouwde voor dit schilderij. Dat lijkt onlogisch als het opgesplitst was in meerdere doeken.

uit de bron:
Schuttersstukken waren prestigieuze, groots opgezette figuurstukken. De oorspronkelijke Nachtwacht had een oppervlakte van ruim 20m² (420x500 cm). Rembrandt bouwde speciaal voor dit schilderij een overdekte schilderloods op de binnenplaats van zijn huis.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
jc54
8 jaar geleden
Toe maar, een loods en dan ook nog overdekt.......
Antoni
8 jaar geleden
Het schilderij zoals het nu in het Rijksmuseum hangt, is zelfs kleiner dan het eerder is geweest.