Er zijn een heleboel huizen te bezichtigen. Ik weet niet precies wat je bedoelt met 'zoals'.
Als je het hebt over een huis waar onderduikers hebben gezeten of wat met de oorlog te maken heeft kan je bijvoorbeeld naar het onderduikershol in Valthe, naar het Corrie ten Boomhuis in Haarlem of naar het onderduikmuseum in Aalten.

Als je met 'zoals' bedoelt dat het een huis is dat in oude staat is gehouden kan je op veel plekken terecht. In veel kleine steden of dorpen hebben ze wel een museumboerderij of een andere historische woning.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In Zaandam is het Tsaar Peterhuisje te bezichtigen. Het is één van de oudste houten huisjes van Nederland, en de Russische Czaar Peter de Grote logeerde hier toen hij in 1697 naar Zaandam kwam – toen het wereldcentrum van de scheepsbouw – om het vak van scheepstimmerman te leren.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat heeft dat met het Anne Frankhuis te maken?
Amadea
8 jaar geleden
Het is een te bezichtigen huis waar een beroemd persoon uit de geschiedenisboeken gewoond heeft. Vraagsteller licht niet toe wat hij bedoelt met 'zoals', dus het kan best dat het gaat om huizen met een historie die je van binnen kunt bekijken.
Het enige wat ik zo kan bedenken wat er op lijkt is
Het onderduik museum in Aalten en
Het onderduikershol in Valthe