Wanneer is Sint James Palace gebouwd? En waarom? En waar wordt het nu voor gebruikt?

Het ligt in hartje Londen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.1K
Antoni
9 jaar geleden
"St. James’s Palace" lijkt de juiste schrijfwijze te zijn. Dit spreek je dan weer uit als Saint Jameses Palace.

Het beste antwoord

St. James's Palace werd gebouwd tussen 1531 en 1536 als een kleinere woning voor koning Hendrik VIII om aan het formele hofleven te kunnen ontsnappen. Zijn belangrijkste paleis was Whitehall Palace, niet ver van St. James's Palace vandaan.

Van 1691 tot 1837 was het de koninklijke residentie.

Het administratieve centrum van het Britse Hof is er nu gevestigd en het gebouw doet verder dienst als ontvangstplaats bij officiële recepties, huwelijken en doopplechtigheden. Tevens is het de Londense verblijfplaats van prinses Anne en prinses Alexandra van Kent.
Antoni
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
thanks!

Andere antwoorden (1)

Dat paleis, een van meerdere koninklijke paleizen in Londen, werd in 1531-1536 gebouwd in opdracht van koning Hendrik VIII. Er vinden nog steeds veel koninklijke ceremonies plaats in St. James's Palace.

In 1702, nadat Whitehall Palace door een brand werd verwoest, verhuisde koningin Anne naar St. James's Palace. Sindsdien is dit prachtige bakstenen paleis de officiële koninklijke residentie van de Britse monarchen. Hoewel Buckingham Palace sinds 1837 - toen koningin Victoria de troon besteeg - de belangrijkste residentie is.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
thanks!