hoe komen mensen uit india & Sri Lanka aan hun bruine huidskleur?

Ik vraag het me al heel lang af, voornamelijk in India is een meerder minder bruin / zelfs blank, maar vooral in Sri lanka & en delen van India heb je echt hele donkere mensen (net als in Afrika). Hoe komen hun nou aan hun huidskleur? Aangezien in de meeste landen in azie mensen er niet zo uit.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
6.6K

Antwoorden (4)

voor zover ik weet hebben deze mensen meer pigment in hun huid waardoor hun snellen bruin worden. ook schijnt daar de zon de gehele dag.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat ligt aan je DNA
Die wordt doorgegeven van ouder op kind.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat snap ik, maar hebben er dan op die twee landen eerst mensen gewoond met een donkere huidskleur.. misschien in de slavernijtijd bijvoorbeeld? Want ik probeer een beetje er achter te komen hoe dat komt. Er is alleen weinig daarover te vinden
Uit de wikipedia:
India kent een groot aantal etnische groepen. Grofweg wordt Noord- en Centraal-India gedomineerd door de lichter gekleurde Indo-Ariërs en Zuid-India door de donkerkleurige Dravidiërs. Deze twee hoofdgroepen onderscheiden zich ook op taalkundig gebied. Daarnaast zijn er ook kleine groepen die zich niet laten indelen bij deze twee hoofdgroepen.

De lichter gekleurde mensen zijn meer Indo-Europees blijkbaar. De donkerder gekleurde Dravidiers wonen meer in het Zuiden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het DNA van alle mensen op aarde verschilt maar miniem.
Bijna alle wetenschappers bevestigen dat verschillende “rassengroepen” niet verschillende oorsprongen hebben, we hebben dezelfde voorvaderen.

Onze huidskleur hangt af van de hoeveelheid melanine.
Hoe meer melanine hoe donkerder de huidskleur.

De voorvaderen uit India stammen af van de Meden ( Iran ), dit zijn nakomelingen van Madai, de kleinzoon van Sem.

De Chinezen stammen af van Joktan, ook een nakomeling van Sem ( niet te verwarren met Jokshan, een nakomeling van Abraham en voorvader van de Arabieren )
Hij had de grootste familie en trok direct naar het Oosten en scheidde zich af
van de andere volken.

De nakomelingen van Sem ( zoon van Noach) zouden het meest talrijk worden.

Mensen uit donker Afrika stammen af van Cham.