Welke historische kunstenaar deed veel met vlinders in zijn/haar werken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De kunstschilder Hans J. Verhoef staat internationaal bekend om zijn stillevens met vlinders, maar er zijn te weinig gegevens om vast te stellen of je hem bedoeld.
Zie: http://galeriewijdemeren.nl/verhoef,%20hans.htm

Antwoorden (1)

Vincent van Gogh maakte een serie van schilderijen met vlinders en is naar mijn idee de meeste geschikte kandidaat voor een 'historische kunstenaar die veel met vlinders deed in zijn werken'.
Vlinders komen ook veel voor in de Aziatische kunst, al zou ik geen specifieke kunstenaar kunnen noemen.
In de Westerse kunst lijken ze verder vreemd genoeg weinig voor te komen. Enkele voorbeelden van werken met vlinders zijn De Schmetterlingsjager van Carl Spitzweg en Jupiter Painting Butterflies, Mercury and Virtue van Dosso Dossi.