wat is verzoeningspolitiek?

een van de oorzaken van de tweede oorlog was de verzoeningspolitiek van frankrijk en engeland. wat betekent verzoeningspolitiek?

Toegevoegd na 6 minuten:
en nog een vraagje over de tweede wereldoorlog, waarom probeerde de VS, maar ook de duitsers het communisme tegen te gaan? Duitsland door de SU proberen te veroveren en de VS om ze voor te zijn met het bevrijden van de bezette landen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
8.8K

Antwoorden (1)

Wiedergutmachung Politik . Het zo wel tussen Engeland als Duitsland maar ook tussen Frankrijk en Duitsland maar ook de relatie tussen Engeland en Frankrijk is na de oorlog bewust verbeterd ! Zo iets van dat nooit meer ! Die oorlogen tussen de diverse (toenmalige ) grootmachten . Uit die gedachte is ook de Europese een wording geboren . Men ging er onder regie van Amerika van uit dat een verenigt sterk Europa een betere waarborg zou zijn voor vrede maar vooral beter tegen het opkomend communisme een dam zou zijn . Er werd een gezamenlijke leger structuur opgezet (de NAVO ) met voornamelijk de oude geallieerden landen , met eigenlijk de leus kort door de bocht een aan val op de een is een aan val op alle . (Doctrine) nog steeds is dat zo formeel . Men zag vlak na de oorlog in dat samen werking van belang was (nodig ) . Ja dan het communisme , de Duitsers waren er in de tweede wereld oorlog ook zeker niet dol op de Amerikanen ook niet . Waarom ! Mogelijk dat de communistische leiders alle bedrijven hadden genationaliseerd dus het was voor de Amerikanen zakelijk een nogo .De grondbeginselen van het het systeem druiste zo in tegen het Amerikaanse free enterprise beleid (gedachten) die eigen bezit een nobel streven vonden . De Amerikanen zagen het communisme als het gevaar voor de vrije wereld . Hitler had de pest aan communisten om dat voor hij aan de macht kwam dat z'n lastigste tegen standers waren in Duitsland hij stuurde ze direct naar de kampen toen hij de macht had . En dat terwijl hij gewoon eerst nog een vriendschap's verdrag sloot met Stalin ( een niet aan vals verdrag ) viel daarna vol goede moed bij de Russen binnen dat heeft hem (gelukkig) opgebroken . De angst bij het westen zat er goed in voor het communisme , geen eigen bezit (in het begin ) grote onderdrukking , deportaties van miljoenen mensen was heel gewoon onder het regiem van Stalin . Alleen eerst samen (USSR en de USA ) de Duitsers aan pakken en dan ? Vechten we het samen wel uit (verdelen de boel verdrag van Malta dacht ik ) . Ja politiek blijft ondoorgrondelijk .