hoe leer ik geschiedenis vaardigheden? Havo3

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De scholen zijn weer begonnen.

Antwoorden (3)

samenvatting maken, herhalen en : gebruik de site
BLIK OP DE WERELD.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Samenvattingen maken, begrippenlijst maken of diagnostische toets. Wat ook goed helpt is op verschillende manieren de samenvattingen te maken. Schrijven, opsommingen en tekeningetjes maken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sowieso samenvattingen MAKEN, dus niet van internet afhalen. Wanneer je zelf samenvattingen maakt, blijft de te leren stof veel beter hangen.

Deze samenvattingen natuurlijk goed doornemen: zorg dat je precies begrijpt waarom dit gebeurde en wat de gevolgen van die gebeurtenissen waren. Als je dingen niet begrijpt, vraag het aan je docent of aan iemand die goed is in geschiedenis. Neem desnoods samen de stof door.

Als je alles hebt geleerd en ervan overtuigd bent dat je alles begrijpt, moet je bronnen oefenen. Bronnen komen altijd terug in examens en proefwerken, dus het is heel belangrijk dat je deze vaardigheid beheerst. Ben je er niet zo goed in? Wederom vragen aan iemand die dat wel kan. Je moet leren op een bepaalde manier naar bronnen te kijken:
- Wie herken je in de bron?
- Welke situatie wordt uitgebeeld?
- Wat is de mening van de tekenaar over deze situatie?
Als je hier allemaal antwoord op kunt geven (en dan natuurlijk bij verschillende bronnen), dan kan er in principe niets fout gaan.