Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn de Olympische Spelen van 2004 in Athene (ook) een oorzaak van het faillissement van Griekenland?

Ik vraag me af of Griekenland misschien niét failliet was gegaan hadden ze de Olympische spelen 8 jaar geleden niet georganiseerd.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
700
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goeie Vraag! +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goeie vraag.+1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In de stad Londen komen gemiddeld 300000 bezoekers per dag.
Tijden de 3 weken durende Olympische spelen kwamen er maar 100000 duizend bezoekers.
De hele middenstand lag op zijn kont.
Er zijn zelfs transportbedrijven bijna failliet gegaan door de verscherpte veiligheids maatregelen.
Geen toegang tot hun bedrijf,,,veiligheid gaat voor alles.
Laten wij er in Nederland aub niet aan beginnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal mee eens, Eef, toen ik dat van de Londense middenstand hoorde dacht ik ook: Ajb géén OS in Nederland! Kost meer dan dat het oplevert...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee. De totale schuld van de Grieken is tientallen keren groter als de begroting van de OS.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zeg maar rustig honderden maal groter.

Andere antwoorden (1)

Het probleem met griekenland is dat de grieken op grote schaal de belasting ontduiken. Tevens is het ambtenaren apparaat veel te groot en heeft griekeland een enorme last om alle uitkeringen te voldoen, ze zijn daar veel te royaal mee. De overheids uitgave zijn dus veel te hoog. Jaren komt er dus minder binnen dan dat ze uitgeven. Dan ga je vanzelf failliet. Griekeland heeft een cultuur omslag nodig. Mensen daar moeten gaan werken en niet van een uitkering leven. Met werken bedoel ik: zelfstandig gaan ondernemen. De huidige ondernemingen moeten aan hun belasting verplichting gaan voldoen. Het gaat jaren duren maar dan komen ze er wel weer bovenop
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding