wat betekent het woord biconisch?

dit woord komt van biconische asurnen uit Etrurië

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

Conisch betekent dat het uiteinde breder is dan het begin. En bi- staat voor dubbel, op twee onderdelen betrekking hebbende.
Een diabolo is biconisch.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet ht niet zeker, maar volgens mij is een diablo niet biconisch maar gewoon twee kegels die tegen elkaar geplakt zijn. Als je een diablo "breekt" en je plakt de uiteinden aan elkaar heb je wel een biconisch object.

Andere antwoorden (1)

Conisch is kegelvormig. Je ziet dat ook wel eens bij kaarsen: meestal zijn ze cilindervorming maar je hebt ze ook waar een kaars boven smaller is dan onder. Dan is hij conisch.

Biconisch wil zeggen: twee kegelvormen. (Bi = twee)

Als je in Google intypt 'biconisch asurn' en dan op afbeeldingen klikt, dan krijg je er een aantal te zien.
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Een klarinet is conisch, maar echt niet kegelvormig...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Conisch wil zeggen geleidelijk toenemend in diameter. Het hoeft niet per se een kegel te zijn.
Computoon
11 jaar geleden
Wiskundig is het dan een kegel.