Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat zijn nederzettingssporen?

ik moet voor latijn een opdracht doen over de tempel van elst en nu wil ik graag weten wat nederzettingssporen zijn, hoe je dat omschrijft, alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
533

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Sporen van een nederzetting.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Hiermee was je me 15 seconden voor...     ;-)
Nederzettingssporen zijn alle aanwijzingen die aangeven dat er ooit een nederzetting is geweest.

Meestal gaat het daarbij om archeologische sporen: sporen van bouwsels, resten van vuurplaatsen, een teruggevonden afvalput, botten van bekende voedseldieren waaraan te zien is dat de dieren door mensen zijn geslacht, speren, knotsen, potten, aardewerk, enzovoort.

Toegevoegd na 5 minuten:
 
In het Latijn zal "nederzettingssporen" iets zijn dat lijkt op "indicium sedentis", maar hier ga ik ongetwijfeld volkomen de mist in qua naamvallen. Neem dit dus niet serieus, iemand die Latijn spreekt zal waarschijnlijk een lachbui krijgen als hij dit leest.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Sporen van een nederzetting, meestal archeologische sporen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sporen van dat er een stad/dorpje (nederzetting) is geweest meestal oude potten of houten palen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding