Zijn de vergelijkingen tussen John F. Kennedy en Abraham Lincoln waar?

Abraham Lincoln werd gekozen tot het Congres in 1846.
John F. Kennedy werd gekozen tot het Congres in 1946.

Abraham Lincoln werd gekozen tot President in 1860.
John F. Kennedy werd gekozen tot President in 1960.

Beide waren in het bijzonder begaan met mensenrechten.

Beide Presidentsvrouwen verloren hun kinderen terwijl ze in het witte huis leefden.

Beide Presidenten zijn neergeschoten op een vrijdag.
Beide Presidenten werden in het hoofd geschoten.

Lincoln's secretaresse heette Kennedy.
Kennedy's secretaresse heette Lincoln.

Beide werden vermoord door zuidelijken.

Beide werden opgevolgd door zuidelijken genaamd Johnson.

Andrew Johnson, Lincoln's opvolger, werd geboren in 1808.
Lyndon Johnson, Kennedy's opvolger, werd geboren in 1908.

John Wilkes Booth, Lincoln's moordenaar, werd geboren in 1839.
Lee Harvey Oswald, Kennedy's moordenaar, werd geboren in 1939.

Beide moordenaars hebben drie namen.
Beide namen bestaan uit vijftien letters.

Lincoln werd neergeschoten in een theater geheten 'Ford'.
Kennedy werd neergeschoten in een auto, merk 'Lincoln' gemaakt door 'Ford'.

Lincoln werd neergeschoten in een theater en zijn moordenaar vluchtte en verstopte zich in een pakhuis.

Kennedy werd neergeschoten vanuit een pakhuis en zijn moordenaar vluchtte en verstopte zich in een theater.

Booth en Oswald werden beide vermoord voor hun proces.
_________________________________________

Ben nu toch best benieuwd hoeveel van deze vergelijkingen ook echt werkelijk kloppen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Interessant zeg! Nooit geweten...
Powergen
12 jaar geleden
Is dit echt??
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat de moordenaars allebei drie namen hebben is niet zo heel raar. Dat hebben heeeeeeel veel mensen in Amerika...

Het beste antwoord

Ja, die feiten kloppen best, maar het is natuurlijk wel jammer dat de vrouw van Lincoln geen Jacqueline heette, en hij waarschijnlijk ook geen broer had die Robert heette.

Het is best een indrukwekkend lijstje, maar de vraag is maar wat je daarmee doet. Heeft het allemaal een diepere betekenis, kunnen we er iets van leren, of is het gewoon toeval? Toeval bestaat soms.

Als je maar lang genoeg puzzelt (vooral met het aantal letters in namen kun je alle kanten op) dan kun je van alles vinden. Misschien zijn beide moeders van de moordenaars wel in augustus geboren, of hielden de vaders allebei van frietjes.

Het is dus gewoon toeval, en dat komt soms voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Voor een compleet overzicht moet je eens kijken op http://www.snopes.com/history/american/lincoln-kennedy.asp , daar staat alles uitgelegd van wat wel en wat niet waar is.

Het leukste nep-feitje is:

A month before Lincoln was shot he was in Monroe, Maryland.
A month before Kennedy was shot he was in Marilyn Monroe.

Toegevoegd na 1 uur:
De samenvatting van de pagina op snopes is zo'n beetje dat sommige dingen niet of niet helemaal waar zijn, en de dingen die wel waar zijn, zijn eigenlijk niet zo heel toevallig.