Agora (Oud-Grieks: ἀγορά) was de marktplaats en het hart van een polis in Hellas, zoals de Agora van Athene in de 5e eeuw v.Chr. (cf. forum te Rome).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangt een beetje van de context af, maar het is een Grieks marktplein of een vergaderplaats.
Amadea
12 jaar geleden
Wikipedia: ''Agora (Oud-Grieks: ἀγορά) was de marktplaats en het hart van een polis in Hellas, zoals de Agora van Athene in de 5e eeuw v.Chr. (cf. forum te Rome).''

Ik vraag me trouwens af of je niet aNgora bedoelt. Dat is een langharig konijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Maar dat valt niet echt in de categorie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een agora is het woord voor een marktplaats in een Griekse stad in de klassieke tijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
agora kan verschillende dingen beteken :

1) Grieks marktplein 2) Grieks plein 3) Griekse markt 4) Grote markt 5) Israëlische munt 6) Marktplein 7) Marktplein (gr.) 8) Marktplein (Grieks) 9) Marktplein in oud Griekenland 10) Plein 11) Plein in de oud-griekse steden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is Grieks voor marktplaats. In welk boek heb je dit gelezen en in welke zin staat dit ? Dan zou het duidelijker zijn wat je bedoelt.