waarom zijn de passagier van de Titanic niet op de ijsberg geklomen?

op het ijs hadden de mensen het kunnen overleven..!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me nogal glad...

Het beste antwoord

Ze zijn niet gelijk gezonken toen de boot het ijs raakte, maar zijn eerst nog een stuk doorgevaren ... ijs was er niet meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat zouden ze ook niet kunnen overleven door de kou..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ergens las ik dat deze ijsberg zeer waarschijnlijk een zogenaamde zwarte ijsberg was. Dat is een ijsberg die net omgedraaid is, dus is de bovenkant was toen erg glad en daardoor ook niet prettig om op te zijn. Die gladheid maakt ook dat het (maan-)licht minder kaatst, waardoor ze op de Titanic deze ijsberg ook pas heel laat zagen.