Waarom was Italië in 1915 uit de driebond gestapt

Van de driebond: bondgenootschap met duitsland en Oostenrijk-Hongarije stapte het over naar de geallieerden: Engeland, Frankrijk en Rusland.
Maar hoezo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, vraagteken vergeten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee :p bij hoofdstuk 9 volgens mij

Antwoorden (1)

Italië verliet de bond toen de Eerste Wereldoorlog uitbrak want de Driebond stelde dat militaire hulp gegeven zou worden indien één der drie naties aangevallen zou worden; wat niet gebeurde want Duitsland víel aan. Italië liep over naar de Triple Entente, omdat zij de Italianen meer 'beloning' bood, waaronder meer land en koloniën.

Toegevoegd na 27 seconden:
Opportunisme dus feitelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Grappig we geven precies hetzelfde antwoord van precies dezelfde bron. Gezien jij een paar seconde eerder was haal ik die van mij weer weg want 2 keer hetzelfde antwoord is zinloos:-) Een + voor jou dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is mij ook al eens overkomen :-)