Wie had Canada ontdekt?

Ik wil graag weten wie Canada had ontdekt. Voornaam + achternaam plz

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (4)

Lastig te zeggen! Er woonden al lang indianen, en veel europese migranten trokken erheen vanaf 1500. Jacques Cartier, een franse ontdekkingsreiziger noemde het land "Canada" in 1535.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
goeie info top gedaan
Is een moeilijk te beantwoorden vraag omdat vele aanspraak maken op het ontdekken van canada de vikingen waren er de engelse en de fransenmaar Jacques Cartier zeilde in mei 1534 door Straat Belle Isle tussen Newfoundland en Labrador en ontdekte de St.Lawrence-rivier en eiste de St.Lawrence River Valley voor Frankrijk op
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
goeie info goed gedaan
Canada is ontdekt door Jacques Cartier (1491-1557). Hij zeilde in 1534 de St. Lawrencebaai over en zette een kruis van 9 meter op het schiereiland Gaspé, aan het uiteinde van wat nu de provincie Quebec is. Het jaar daarop ging Cartier, net als alle andere vroege ontdekkingsreizigers in de Nieuwe Wereld, op zoek naar de noordwestelijke doorvaart naar Indië en zeilde de monding van de St. Lawrencerivier op. Toen stroomversnellingen tenslotte verder varen onmogelijk maakten, beklom hij een bergtop en noemde deze Mont Royal. Deze top kijkt uit over wat nu de grootste stad van Canada is, Montreal. In zijn logboeken gebruikte hij de naam 'Kanata' (oorspronkelijk een Indiaans woord) voor 'dorp' of 'kleine gemeenschap'. Deze naam werd gebruikt voor het hele gebied en later voor het hele land.
Amadea
12 jaar geleden
°Er zijn reeds lang mensen in Canada : Indianen en Inuit ...die zouden mogelijks al in het huidige Canada zijn toen de Beringstraat nog verbonden was met Azië (door ijskap)
° Een deeltje van Canada was al heel lang bekend door de Vikingen .(Leif Ericcson ...ongeveer rond het jaar 1000) Men kolonialiseerde Vinland ....het is zeer lang een mysterie geweest wat Vinland eigenlijk was….maar stond op de meeste oude kaarten ....zonder dat iemand dit mysterieuze land echt kende. Nader onderzoek leert ons dat dit om New Foundland gaat. De Vikingen zijn daar niet permanent gebleven .
°Later zijn delen van Canada gekolonialiseerd door de Fransen nadat Jacques Cartier het in begin van de 16’de Eeuw voor Frankrijk claimde.
Op het einde van de 18’de eeuw verspeelde Frankrijk de kolonie aan Engeland (bij een aantal oorlogen)
Het midden en westen van Canada zijn heel lang ‘terra icognita’ gebleven en pas laat gekolonialiseerd.
Een stukje Canada op een oude kaart van Flavius uit 1420.
Vinland= uiterst links op de kaart