Waarom zijn er ooit tanks gemaakt

Tanks/ geweren granaten etc als die er allemaal niet waren was er volgens mij een stuk minder elende

Weet jij het antwoord?

/2500

Wapens worden gemaakt en ontwikkeld om oorlogen mee te winnen. Zonder wapens lukt dat niet. Maar als de wapens alleen maar bij de verkeerde mensen terecht komen, zullen de verkeerde mensen dus de wereld gaan regeren... Daarom is er altijd een evenwicht in wapens aanwezig, om je te kunnen verdedigen.

de tanks waren in principe niet gemaakt voor de oorlog, maar toen ze er 8er kwamen dat het daar goed te gebruiken was werden de tanks oorlog-bestendig gemaakt.

Oorlog is ooit onstaan door oneerlijke verdeling in goederen grondstoffen landligging etc om oorlogen te winnen worden technologien verbeterd of uitgevonden om superieur te zijn aan de tegenstander zeggen dat wapens alleen voor ellende zorgen is niet waar veel goede dingen zijn er uitgebloeid

Ik had ooit eens gelezen dat mensen zullen vechten zolang er ook maar 'een stokje' is op de wereld dusja..

Toen Nobel de nitroglycerine uitvond, wist hij ook niet wat dat teweeg zou brengen, Maar ja mensen gaan hun eigen gebruik verzinnen bij een werktuig. Kain vond n stok (of zoiets) om zn broer dood te slaan, daar was die sok eigenlijk ook niet voor bedoeld. ben bang dat het, hoe hard we ook willen, niet meer terug te draaien is

Tanks zijn ontwikkeld tijdens de loopgravenoorlog van de Eerste Wereldoorlog. Het front zat vaak maandenlang muurvast. Onafhankelijk van elkaar kwamen Britten en Fransen op het idee om gepantserde voertuigen op rupsbanden te ontwikkelen om manschappen over de loopgraven te vervoeren. De tank was geboren. Overigens geef ik je gelijk: elk nieuw wapen brengt meer ellende...

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Tank_(voertuig)

De bouw van tanks is toch enkel een nieuwe ontwikkeling in de hele oorlogsgeschiedenis. In principe zijn de tanks de opvolgers van de kurassiers regimenten die een eeuw daarvoor werden gebruikt. Dit waren geharnaste cavaleristen die de vijand helemaal weg moesten beuken. Met de uitvinding van steeds grotere artillerie in de 19e en 20e eeuw speelde de cavalerie op het slagveld geen rol meer. Maar de strijd bij de Somme in de eerste wereldoorlog liep helemaal vast. Soldaten kwamen niks meer vooruit en het front lag al maanden stil. Toen zijn de tanks in het beeld verschenen. Maar ik geef toe dat deze bouw geen goede ontwikkeling is, want met o.a. tanks is de afstand tot het doden steeds groter geworden. De man die in wo1 met één druk op de knop vijftig mensen dood, zal er niet slechter van slapen, want hij heeft ze waarschijnlijk niet zien sterven. Maar de man die uit de loopgraaf moest en een Duitse jongen zomaar weg zag kwijnen onder zijn bajonet steken, die houdt voor altijd schuldgevoelens.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100