Waar Gebruikten de Romeinen paarden voor?

Waar gebruikte de romeinen paarden voor?
Ik weet dat ze erop reden tijdens gevechten. Maar Gebruikte ze ze ook voor andere dingen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Paarden waren na legioenen de sterkste kanten van het Romeinse leger. Ze waren ook tevens duur(duurder dan een slaaf!!!). Ze werden dus meestal niet opgegeten en waren meestal uitsluitend voor de soldaten. Elk soldaat had zijn eigen specifieke paard waarmee hij ook jongs af aan mee opgroeide. De bedoeling was om een band te scheppen en dat de paard geen schrik van de vijand zou hebben als zijn baasje erbij was. Deze techniek werd ook door de Byzantijnen gebruikt en bij de Mongoolse Rijk.
Ze waren ook belangrijk voor paardenhaar om snaarinstrumenten te maken zoals een harp die meestal een belangrijke instrument vormt bij de middenklasse. Ze waren dus kostbaar. Voor voorwerpen weg te dragen ofzo waren ezels en galeien gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ze werden in ieder geval ook gebruikt voor wagenrennen, zie BenHur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Transport en als voedselbron
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze werden ook gebruikt tijdens triomfrondes bij belangrijke overwinningen. Typ ook eens wagenmenner in op Google :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles waar je nu de fiets, auto, vrachtwagen of trein voor gebruikt. Ook gebruikten de romeinen paarden voor de sport of gewoon als krachtbron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze gebruikte de paarden voor zowel entertainment zoals bv: wagenrennen als om belangrijke dingen mee te doen. Zo gebruikte ze als transport middel om goederen en etenswaren te transporteren.Dit werd gedaan met een kar.Ook werden ze als postbode's gebruikt. Soms voor vele brieven werd dit gedaan met een kleine kar.Vaker voor enkele brieven of voor een brief met spoed werd het met een paard zonder kar gedaan.Tot slot werden ze ook als cavalerie in het leger gebruikt.