hoe werden christenen vervolgd?

Hoe werd een proces tegen een Christenen aangespannen? En hoe verliep zo´n proces?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

lees en huiver!
Martelen en doodstraf was toentertijd nog vele malen gruwelijker als nu.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jaja, those where the day's LoL
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In sommige gevallen zou je wensen dat er nog steeds dit soort straffen bestonden........
Process? Gemarteld tot de 'juiste' (lees gewenste) bekentenis naar boven kwam, gevolgd door het vonnis...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leeuwenkuil schenen ze ook leuk te vinden om te gebruiken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De geschiedschrijver Tacitus bericht hierover: „Zij [christenen] stierven door velerlei bespotting; sommigen werden in vellen van wilde dieren gehuld en vervolgens door honden verscheurd, sommigen werden [aan palen gehangen], sommigen werden in brand gestoken om ’s avonds als toortsen licht te geven.”
Een verdere golf van vervolging onder keizer Domitianus (81-96 G.T.) had tot gevolg dat Johannes naar het eiland Patmos werd verbannen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Keizer Nero gaf de Christenen de schuld van een aantal branden in Rome.

Hij bond ze aan palen/ kruisigden ze en stak ze in brand als menselijke fakkel