Kennen ze de oude grieken in amerika? <zie uitleg>

Ik ben een mailtje aan het schrijven naar een amerikaanse vriendin dus vandaar. Jullie denken vast: wat een rare vraag. Maar ik vroeg het me gewoon af.

In griekenland heb je van die typisch griekse beelden van vroeger. Je kent ze vast wel. Maar zijn deze beelden in Amerika ook bekend?

Is dit typisch kunst is die wij kennen omdat we in Europa wonen, of is dit aan de andere kant van de wereld ook net zo bekend als hier?

alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Juist in Amerika herinneren veel dingen aan de Oudgriekse tijd. Ik heb een keer een oude documentaire hierover gezien, als je alleen al naar de belangrijkste gebouwen van bijv Washington kijkt, of naar de architectuur van Las Vegas, zie je veel meer dingen die herinneren aan de oude Grieken.
Waarom daar meer dan hier in West-Europa? Dat komt door de kolonisten, die genoeg hadden van Europa en naar Amerika emigreerden. De symbolen en architectuur van de Grieken deed ze herinneren aan een geleerd volk dat zeer ontwikkeld was voor hun tijd. Zo wilden de Amerikaanse kolonisten hun beschaving kenmerken, terugdenkend aan het verleden en vooruitdenkend naar de toekomst (The American Dream etc)
Kortom; juist ook in de Amerikaanse cultuur zie je veel gebouwen die herinneren aan de oude Grieken.
(Dit was achtergrondinformatie bij het antwoord:p)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

die kennen ze overal hoor, dat is HET begin van cultuur!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker zijn die ook bekend in Amerika.
Mocht je hulp nodig hebben bij de teksten in het Engels; op bijgaande site staat voldoende om wat uit te 'lenen'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ook zien aan sommige gebouwen in Amerika dat ze de oudheid zeker kennen, je ziet wel eens zuilen als bij oude tempels. Bijvoorbeeld het witte huis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zit op een gymnasium en heb dus ook Latijn en Grieks, en soms moeten we bij Grieks van bepaalde moderne beelden of gebouwen omschrijven wat ervan is afgeleid van de Griekse beeldhouwkunst/bouwkunst, en daar zitten ook wel eens behoorlijk beroemde Amerikaanse gebouwen tussen.

Bovendien wordt ook in Amerika les gegeven in Latijn en Grieks, maar dat gaat wel anders dan hier.

Ik heb ook Amerikaanse familie waarmee ik weleens bel, en dan zeg ik ook dat ik op school 'Latin and ancient Greek' heb en dat begrijpen ze.