Volgens mij is dat in China, van 294m staat wel wat van op internet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De meeste mensen denken dan gelijk aan de piramide van Cheops in Gizeh (Egypte), deze is ongeveer 146 meter hoog
.
Maar ook China heet piramides, De Grote Witte Piramide ligt in het Qin Ling Shan-gebergte, zo’n 100 km ten zuidwesten van de stad Xi’an (bekend van het terracotta leger) vormt onderdeel van de naar schatting 100 piramiden van China, waarvan de meeste zich rond deze stad bevinden. De hoogte van de piramide is nooit officieel vastgesteld. Schattingen variëren maar lopen op tot ongeveer 300 meter

Indien de piramide 300 meter hoog zou zijn, zou deze daarmee de hoogste piramide ter wereld zijn (ongeveer twee keer zo hoog als de piramide van Cheops)
Deze piramides zijn echter niet van steen, maar van aarde en hebben een platte top, net zoals de piramides in Zuid Amerika.