aan wie had hitler nou een hekel?

ja okee aan joden maar toch ook aan meer groepen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
16.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een hekel lijkt me in dit geval vrij zacht uitgedrukt.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
ja hitler haatte ook gehandicapten en homo ´s of lesbies eigenlijk ieder volk waar van hij dacht dat ze beter waren

Antwoorden (16)

Zigeuners, homofielen, communisten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hitler had aan iedereen een hekel behalve zijn eigen (Duitse-nazi) ras....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En wat zijn Ubermenschen??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de politieke gevangenen in de kampen waren ook duits en daar mee van het zelfde "ras" als hitler
dus dit antwoord raakt kant nog wal
aan de homo's en lesbos. maar ook zigeuners en pedofilen eigenlijk ieder volk waar hij van dacht dat ze beter waren en dus vooral de joden. wand de joden wonnen toed ook best vaak!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is onzin. Joden worden al duizenden jaren vervolgt. Over winnen is in deze kwestie geen sprake. Hitler wilde de perfecte mens, (Ariër) ironish genoeg was hij dit zelf niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh jee. Is dít wat je hebt meegekregen uit je 'geschiedenis boeken'? Echt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hahaha geschiedenis met betrekking op de 2e wereld oorlog beslaat nu alleen nog maar: hitler aan de macht, oorlog, holocaust en einde van de oorlog
je leert tegenwoordig meer over de romeinen etc. dan eigen vaderlandsche geschiedenis
Aan bovengenoemde groepen, gehandicapten etc. Alleen de ene groep vond hij wel erger dan de andere, zoals joden, homo's en gehandicapten. Alleen de mensen van het Arische ras waren volgens hem goed en overheersend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hitler had een hekel aan elk individu dat niet blond was en blauwe ogen had , terwijl hijzelf van het meest
donkere ras was, zwart haar, zwarte snor, donkere ogen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is zelfs een vermoeden dat hij joods bloed had, van 1 van zijn grootvaders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou zomaar kunnen, Erwin. Ik heb echter lang geleden een (dik) boek over Hitler gelezen van een schrijver die niet zomaar broodje aap verhalen zou opnemen. Ik denk dat hij daar eerst wel enig onderzoek naar heeft gepleegd. Maar het zal allemaal wel niet meer te achterhalen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Welk boek was dat dan? Ik vind dit soort dingen erg interessant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zette dat erbij om aan te geven dat het niet zomaar een kort boekje was waarin slechts wat dingen werden geroepen over hem, zonder er verder op in te gaan. Dat autopsierapport is verder niet interessant, dat er niets ontbrak, zegt niets over zijn afkomst natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker, maar persoonlijk ben ik niet zo. Ik wil 't altijd graag zeker weten.
Hitler had (had ik ooit gehoord) een soort lijstje met mensen waar hij een hekel aan had.
Joden stonden uiteraard bovenaan, verder stonden homofielen, zigeuners, negers etc. ook erg hoog in zijn 'ranglijst' in principe stond inderdaad alles behalve zijn 'Übermensch' op die lijst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
Je zal het niet vervelend bedoelen maar hoezo:
citaat: Joden stonden uiteraard bovenaan ?
En dan bedoel ik met name het woord "uiteraard", dat klinkt mij zo vreemd in de oren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inderdaad, dat schreef ik omdat het van hitler erg bekend was dat hij haat had aan joden, en dat dat zijn grootste haat was. Vandaar het woord 'uiteraard', want als het bekend is dat hij er zo een hekel aan had, zou het logisch zijn dat die bovenaan zijn 'lijst' had staan.
Hitler was zelf ook deels joods, maar hij had er wel een hekel aan omdat de joden "het brood uit de duitse monden stal" volgens HItler waren de joden "untermenschen" dat betekent dat ze slecht waren, net zo als zigeuners homo's pedofielen negers enzovoort. Maar hij zij ook dat er goede mensen waren "ubermenschen" dat waren de duitsers met BLOND haar en BLAUWE ogen...
Eigenlijk best wel grappig dat hitler geen blond haar heeft, en deels joods is en toch de macht krijgt in duitsland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou graag willen weten wat uw bronnen zijn met betrekking tot de theorie dat hitler gedeeltelijk joods zou zijn geweest daar ik hiervoor nog nooit een aanwijzing heb gevonden en ik met mijn werk iedere dag bezig ben met de tweedewereld oorlog en de politiek van de jaren 30-40 "het brood uit de duitse monden stal"
dit was een propaganda leus van goebbels maar niet de reden omtrent hitlers haat jegens de joden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn redelijk wat geruchten daarover maar voor zover ik weet zijn er idd nog nooit bewijzen voor gepubliceerd. Het is wel een hardnekkig verhaal dat al in de 2e wereldoorlog de ronde deed. Al met al denk ik dat het een beter is te vragen aan wie hij geen hekel had. Zo lang kan die lijst niet zijn...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een van zijn grootvaders zou (deels) joods geweest zijn. Ik probeer al jaren het boek terug te vinden waarin ik dat gelezen heb, maar dat is me nog niet gelukt.
Het was niet ""okee"" om een hekel aan Joden te hebben.
Ook was hij tegen homosexuelen, tegen niet-ariers in het algemeen, tegen zigeuners. Eigenlijk ook tegen vrouwen, want voor het gemak leefde hij met zijn nicht Eva Braun.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eva hitler-braun was geen nicht van hitler
Geli Raubal was de nicht waar hitler een relatie mee had zij pleegde zelfmoord in zijn woning verder was hitler geen vrouwen hater hij was bijvoorbeeld dol op de films van leni riefenstahl en kon goed met mevr wagner de vrouw van de gelijknamige componist, verder had hij een goede relatie met gerdy troost wie overigens zijn binnen huis architect was verder was hij trots op het werk van Gertrud Scholtz-Klink zij was de reichsfrauenführerin
Kristal
13 jaar geleden
Ineke, je eerste zin vind ik verwarrend... Voor wie was het niet okee om een hekel aan Joden te hebben?
Behalve de hier al genoemde groeperingen had Hitler ook plannen de Slavische volkeren op den duur uit te roeien, dus de Russen, Bulgaren, alle Joegoslavische volken, Polen, Tsjechen en Slowaken.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bulgaren waren bondgenoten van hitler dus waarom zou hij ze willen uitroeien?
zondag
13 jaar geleden
Omdat ze een Slavisch volk zijn. Hij wilde ze wel een poosje als slaven gebruiken maar op den duur moesten die ook dood. Was allemaal al gepland.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heeft u hier bronnen van? zo ja dan zou ik die graag van u vernemen
Aan Jehovah's Getuigen.

http://www.verzet.org/content/view/239/34/

http://www.kampamersfoort.nl/zhijhv.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zigeuners, joden, gehandicapten, vooral geestelijk gehandicapten, alcoholisten, die kregen verplichte castratie, homo's, communisten, en Engelsen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lichamelijk gehandicapten viel wel mee kijk maar naar goebbels en seyss inquart zij hadden ondanks hun handicap top functies in het derde rijk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar hij had wel al in de vroege jaren dertig het T-4 project opgezet om gehandicapten te vernietigen. Dit was nog voor hij aan de jodenvervolging kon beginnen.
Seyss inquart had bovendien maar een kleine beperking, hij keek meer naar de kwaliteiten van die man, dan naar zijn handicap. Daarbij was het hele systeem slecht, want hitler viel zelf ook onder zijn eigen theorie waarbij hij deels van joodse afkomst zou zijn.
hitler had allereerst een hekel aan allen die niet als hem dachten deze zaten ook in de kampen vaak als asociaal of politiek gevangene verder natuurlijk de joden, vrijmetselaars, roma, sinti, communisten, sociaaldemocraten, slavische volkeren, homo's, voorstanders van de weimar republiek, jehova's, de mensen de het verdrag van versailles goedkeurden, emigranten, deserteurs, criminelen, mensen die niet wilden werken en rassen schenders (joden met verhoudingen met ariërs)

deze link geeft enkele voorbeelden van de emblemen die door enkele van deze groepen werden gedragen in de (concentratie)kampen :

http://en.wikipedia.org/wiki/File:German_concentration_camp_chart_of_prisoner_markings.jpg

Toegevoegd na 16 minuten:
ik was vergeten te vermelden dat hitler nog een hekel had aan geestelijk gehandicapten dit waren de eerste mensen die hij heeft vermoord

de ouders kregen dan een brief dat de persoon in kwestie was overleden aan hartfalen
dit bleef niet lang geheim en dit progamma werd dus ook na enkele maanden stop gezet

Toegevoegd na 1 week:
het programma voor de uitroeiing van geestelijk gehandicapten liep overigens onder leiding van dr. Karl Brandt welke tezamen met zijn vrouw zelfmoord pleegde om niet voor een geallieerde rechtbank te hoeven verschijnen

het vermoorden van gevangenen en gehandicapten begon pas eind jaren 30 omdat hitler toen pas echt de volledige macht had en zijn plannen kon realiseren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik werk in een oorlogsmuseum daar kun je moeilijk aankomen met onwaarheden en heb er nogal wat studiewerk op verricht dank voor de comment
In zijn jonge jaren,toen hij kunstschilder wilde worden werd hij afgewezen door een aantal joodse docenten.Dit heet hij nooit kunnen verwerken en het was waarschijnlijk voor een van de redenen dat hij de joden begon te haten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of Hitler persoonlijk echt een hekel aan deze mensen groepen had weet ik niet(klinkt wel logisch).

In zijn partij programma liet hij in ieder geval duidelijk merken dat wanneer je niet tot het germaans arische ras behoorde was je per definitie minder waardig. Het waren niet alleen duitsers die tot het germaanse ras behoorde maar ook bijvoorbeeld de nederlanders en de vlamingen.

De nazi's hadden wel een strakke hiërarchie zo stonden de Angelsaksische volken hoger op de "ranglijst" dan bijvoorbeeld de slaven. ook de scandinaviërs stonden hoger op de lijst dan bijvoorbeeld arabieren.

Onderaan de lijst stonden zoals bekend de Joden, zigeuners, homo's en geestelijk en lichamelijk gehandicapten.

De term Uber en Untermenschen is hier voor misbruikt om aan te geven wie het heren ras is en wie het dienende volk is.

Dus kortom, Germanen bovenaan alle andere volken stapsgewijs minderwaardig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
volgens verhalen haatte hitler kunstenaars ook !
het was niet echt 'haten', maar hij had geen voorkeur naar kunstenaars in zijn maatschappij, omdat hij in zijn jonge jaren geïnteresseerd was in kunst, maar hij was afgewezen door elke kunstschool waar hij op wou.
zijn 'haat' is meer jaloezie geweest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hitler had ook een hekel aan negers. Toen de Afro-Amerikaan Jesse Owen op de Olympische spelen op hardlopen won kon hij dat moeilijk verkroppen.
Van de andere kant kon hij weer prima overweg met Japanners. Zij waren ook in oorlog met de USA in de tweede wereldoorlog. Hitler heeft hun ook nog geholpen door hun constructietekeningen te sturen van (voor die tijd) geavanceerde jachtvliegen.