Waarom worden onze voor ouders verzamelaars genoemd?

Wat verzamelden ze dan zo ongeveer?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ze verzaamelden potten en pannen en zo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De mannen gingen jagen en de vrouwen gingen verzamelen, bv bessen eetbare paddestoelen etc, en als er in dat gebied niks meer te eten was trokken ze weer verder.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stel eerst dat, vanaf je ouders, je al kan spreken van voorouders. Aanvaard ook dat ze het minder tot veel minder luxueus hadden dan jij. Dit kwam omdat in hun tijd, jaren vóór 1950 er gewoon minder geld werd verdiend. Vóór 1940 enkel een rudimentair social systeem bestond en van stempelgeld bijna nooit sprake was.
Dus alles wat gebruikt was, werd grondig nagekeken voor hergebruik of gesloopt voor onderdelen. Ecologie en kringloop vooraleer het woord was uitgevonden.
Dit laat denken dat ze zomaar verzamelden maar het was dan wel uit noodzaak!
Zoals van alle tijden zijn er mensen ( ook ik) die de drang hebben om te bewaren wat hun voorouders maakten en gebruikten. Dit is goed maar was door het grote deel van de mensen niet begrepen. "Wat ga je met al die rommel doen?
Dus het grootste deel van de mensen verzamelden niet maar hielden bij voor hergebruik en een zeer klein gedeelte verzamelden echt hetgeen ze mooi of waardevol vonden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Lala : Euh, dat zou je kunnen afleiden uit het tweede antwoord (Zipsp) maar niet niet uit de originele vraag. Van die nomaden ben ik niet zo zeker. Wel van het gedrag van mensen die in een bepaald territorium woonden. Al bij al is er in de originele vraag niet over een tijdsperiode geschreven maar las ik alleen de vraag van wat, met die voorouders en die vindt je al van in de twintigste eeuw.
;< ) Ik volgde wel de richtlijnen van de site om niet naast de vraag te antwoorden en een positieve bijdrage te leveren.
Ze verzamelden eigenlijk alles wat bruikbaar voor ze was om te overleven, ze leefden een nomadisch bestaan en hadden dus geen vaste verblijfplaats ze namen dus steeds alles mee wat ze hadden verzameld, denk hierbij aan voedsel (van de jacht/of vruchten die de vrouwen hadden verzameld), primitief gereedschap (bijvoorbeeld van vuursteen/ of van botten) huiden van dieren etc.