Wie Trokken in de oudheid met olifanten over de alpen om het romeinse rijk aan te vallen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Hannibal, toen hij de tweede Punische oorlog begon in Spanje. Hannibal kwam uit Carthago (tegenwoordig Tunerië). Daarna trok hij over de Pyreneen en de Alpen naar Italie. Omdat zijn leger uit Noord-Afrikaanse soldaten bestond die olifanten hadden meegenomen, gingen die mee over de alpen. Hoewel de olifanten een beetje bijzaak waren, boezemden ze wel angst in en dit stond aan de bron van de mythe over Hannibal. Na een aantal gewonnnen veldslagen in Italië verzuimdde Hanibal om naar Rome door te stoten. Hannibal verloor uiteindelijk en zijn broer verloor het leven. Hij werd zelf gespaard en kreeg in Carthago een andere baan.

Behalve op wikipedia kan je ook terecht op onderstaande link voor meer informatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

de carthagen

Toegevoegd op 12-06-2009 21:50:35
onder aanvoering van Hannibal
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat was Hannibal Barkas.

Toegevoegd op 12-06-2009 21:52:15
met troepen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat waren de Carthagen onder leiding van Hannibal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hannibal! met een heel leger chartagenaren (of hoe je de mensen uit chartago noemt).