zijn alle schepen die gezonken zijn van White Star Line zijn die schepen almaal terug gevonden ?

>White Star Line <
^^^^ ^^^^^^^^

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (2)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen gemakkelijke vraag...

Na even gezocht te hebben op wikipedia en de site die MrYellow opgaf kan ik eruit opmaken dat de wrakken van de White Star Line VERMOEDELIJK allen gevonden zijn, ik heb de informatie echter niet volledig gecheckt.

Als ik je een goede tip mag geven: het bedrijf is intussen een aantal malen van naam veranderd en is nu voornamelijk een onderdeel van Cunard Line, dat dan weer een onderdeel is van Carnival Corporation & PLC. Ik zou een mail sturen naar Cunard line (website http://www.cunard.be of mail boconnor@cunard.com = is Brian O' Connor/ jchase@cunard.com = is Jackie Chase). Het zou me niet verbazen mocht je aan de laatste twee email adressen (die zijn gericht aan manager Public relations en dircetor public realations) in het Engels moeten schrijven. Ik vermoed dat ze je zelf een kaartje zullen kunnen geven met de locatie van de gevraagde wrakken.

Tenslotte kan ik je nog meegeven dat The White Star Line in het begin geen schepen aankocht maar huurde. Zijn dit dan schepen van The White Star Line?
The White Star Line heeft trouwens de schepen die ze hebben aangekocht onder de naam van 5 verschillende bedrijven (waarvan WSL wel eigenaar was) 1) Pilkington and Wilson, 2) T.H. Ismay's Oceanic Steam Navigation Company, 3) JP Morgan's International Mercantile Marine Company, 4) Owen Phillip's Royal Mail Group, 5) Cunard / White Star.

Zoals dat vaak gaat bij vragen over geschiedenis is het antwoordt hier niet duidelijk en is het soms moeilijk informatie terug te vinden op het internet. Het korte stukje tekst hierboven is zeker geen geschiedkundig correcte uitleg, die zou veel uitgebreider zijn met allerhande 'buts' en 'ifs'.
Wil je meer uitleg hierover? Dan raad ik je aan om contact op te nemen met mensen die er continu mee bezig zijn en ervan hun hobby gemaakt hebben. (vaak echter in het engels).

Hopelijk was het antwoordt een beetje nuttig.
Groeten,
JJanom.

PS: als je niet zo goed Engels spreekt maar je hebt er toch informatie over nodig kan ik je wel helpen met vertalen en dergelijke.