Op deze website http://www.surfspin.nl/zee-ezel104.html vind je daarover:

"Wat betekent pier- in pierenbadje?

Een pierenbadje is een zwembadje voor kleine kinderen of een ondiep gedeelte van een zwembassin dat bestemd is voor mensen die nog niet kunnen zwemmen. Pierenbad is geen oud woord.*

We kennen het woord pier vooral in de betekenis ‘worm’ Het Woordenboek der Nederlandsche Taal (WNT) geeft als andere betekenissen o.a. ‘klein, nietig mens’ en ‘kleine jongen’. Het is goed mogelijk dat pier- in pierenbadje ‘klein kind’ betekent. Een klein kindje wordt immers ook wel eens liefkozend ‘wurm’ genoemd (en ‘scheet’ en ‘poepie’!).

* De oudste vermelding die ik heb kunnen vinden, is ruim een eeuw oud:

Sonopaakis is een gelegenheid op 2 paal afstands van Djokja waar men tegen betaling van een kwartje een bad kan nemen in twee verschillende bassins n.l. een heel diepe en een z.g. pierenbad van ongeveer een halven meter diepte.
(23-11-1911, Het nieuws van den dag voor Nederlandsch-Indië)"

Wie op die website met "ik" wordt aangeduid heb ik niet kunnen achterhalen.
6 jaar geleden
De etymologie hiervan is niet rechtstreeks beschreven. Uitgaande van de informatie op http://gtb.inl.nl/iWDB/search?actie=article&wdb=WNT&id=M053474 ga ik ervan uit dat het zo is genoemd omdat de kindjes in dat badje krioelen. Met de uitdrukking "een pot(je) met pieren" werd namelijk vooral schertsend gebruikt voor een plek die zo vol met mensen is dat men er zich verdringt. In zo'n bad met een klein laagje water erin is het zó vol met peuters dat het lijkt op het bakje pieren dat een hobbyvisser gebruikt.
Amadea
6 jaar geleden
Pieren betekent ook "spelen". Dat staat onder meer in het Etymologisch woordenboek van Van Dale en in de lijst met Bargoense woorden van J.G.M. Moormann,
Dit is ook logisch: het ondiepste deel van een zwembad is niet bedoeld om te zwemmen maar om te spelen.