Hoe kan ik de musical Lazarus van David Bowie beter begrijpen?

Ik ga hier in november naar toe maar ik lees in de recensies dat het moeilijk te volgen is. Hoe kan ik mij voorbereiden? Is er ergens iets geschreven waardoor je het verhaal beter zal begrijpen?

4 jaar geleden
3.9K
LeonardN
4 jaar geleden
Geen antwoord, maar een reactie.
Wat je wellicht beter kan doen, dan een kunstzinnig stuk proberen te begrijpen is het gewoon ondergaan.
Ik ken het stuk niet, maar hetzelfde geldt voor bepaalde films, die kijk je niet voor het plot, maar voor de emotie die deze triggert.
Ik kan je ook niet vertellen waar Mulholland Drive over gaat, maar ik vind het wel een van de beste films ooit.

Antwoorden (1)

In Lazarus neemt David Bowie's alter ego Thomas Newton je mee door zijn leven, dromen en obsessies. Een reis die wordt omlijst door hits van de zanger. De gesproken taal is Nederlands, maar de songs worden net als het origineel in het Engels gezongen.
Het is een indrukwekkende artistieke musical met een bevreemdend effect. Er lopen verschillende verhaallijnen door elkaar, wat maakt dat zelfs een geoefende theaterbezoeker het niet allemaal begrijpt. Maar het is zeker dat je het prachtig en onvergetelijk zult vinden.

Lazarus is het door Bowie bedachte vervolg op de film "The man who fell to earth" (1976), waarin hij de hoofdrol had. Een buitenaards wezen, Thomas Newton, komt hierin naar de aarde en vermomt zich als mens. Dit verhaal van Newton wordt dertig jaar later opgepakt. Hij is een hoopje mens geworden, verslaafd aan de drank en nog steeds gepijnigd door liefdesverdriet om Mary Lou. In zijn gedachten ontmoet hij een 15-jarig meisje. Door haar stelt hij fundamentele vragen over het leven.
4 jaar geleden
LeonardN
4 jaar geleden
+Een antwoordconclusie zou dus wellicht kunnen zijn: "Door de film "The man fell to earth" te kijken." Althans ik neem aan dat personages en/of evenementen in die film weer invloed hebben op het verhaal in de musical.
Niesje1973
4 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord!