Kan je als Belg in Nederland gaan studeren bij een musical opleiding?

Ik ben bijna klaar met mijn middelbare school en ik zou heel graag een musical opleiding willen volgen. In België is er maar 1 school waar je dat kan doen en dat is in Brussel maar dat is best ver van waar ik woon. Ik heb in Nederland ook goede scholen gevonden die dichter zijn maar wat is het verschil als je als Belg in Nederland wil gaan studeren en kan dat?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.9K

Antwoorden (1)

Natuurlijk kun je als Belgische in Nederland studeren.
In Nederland staat de internationalisering hoog aangeschreven.
Ga maar eens naar bijvoorbeeld Maastricht University: Russen, Japanners, Fransen, Belgen je kunt het zo gek niet bedenken, maar over de hele wereld komen ze daar studeren.
De samenwerking tussen de grenslanden België, Nederland en Duitsland is helemaal goed geregeld.

De voertaal in Nederland is daardoor veelal in het Engels, zodat iedereen kan deelnemen.

Ik zal je de Nederlandse en Belgische site toevoegen over studeren in Nederland (als Belg(ische)).
Dan kun je meteen kijken of de school erbij staat en waarvoor je in aanmerking komt, zowel in België als in Nederland.

https://grenzinfo.eu/nl/informaties/studeren/studeren-in-nederland-2/
https://www.belgium.be/nl/Leren/internationaal/studeren_in_het_buitenland
Toegevoegd op 02 september 2019 18:36: tekst
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Heel erg bedankt!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Graag gedaan!
Zet de stap (wel even veel regelen) en ga je droom achterna.
Oja
4 jaar geleden
+ Heerlijk om jouw parate kennis te lezen. Deze reactie heeft ook nog een hoog informatiegehalte en dat is helemaal prettig. Goed bezig en succes!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@Oja, bedankt!
School, opleidingen etc is idd wel mijn ding. Ook niet alles natuurlijk!