Bij een musical hoort niet alleen gesproken maar ook gezongen tekst. Bij toneel gaat het alleen om het gesproken woord. Een musical bestaat voor een groot deel uit muziek en vaak wordt er ook nog gedanst.
5 jaar geleden
Toneel wordt theater stukken gespeeld waarin wordt gesproken tegen elkaar in een musical wordt daarnaast ook nog eens gezongen.
5 jaar geleden
Een toneelstuk (vaak afgekort tot toneel, maar dat is eigenlijk het podium waarop gespeeld wordt) wordt door sommigen gezien als een literair genre/werk.
Een geschreven verhaal wordt verteld door acteurs dmv monologen en dialogen.
Soms zijn er ook toneelstukken waarin niet gesproken wordt, maar alleen een verhaal wordt uitgebeeld.
Een musical vertelt ook een verhaal. Alleen wordt nu niet alleen gebruik gemaakt van uitbeelden en praten. In een musical wordt ook muziek gemaakt, hele verhalen gezongen en gedanst.
Beide vormen behoren wel tot theater.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Musical
https://nl.wikipedia.org/wiki/Toneelstuk
Toegevoegd op 22 januari 2019 18:15: tekst