Als een ballet danser een pirouette maakt, maakt het dan uit naar welke kant en op welke voet?

Is dit altijd in een vaste richting op 1 voet of veranderd het soms?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Even als reactie, omdat ik het niet zeker weet: volgens mij draai je een pirouette op de rechtervoet en rechtsom als je rechtshandig en op de linkervoet linksom als je linkshandig bent.

Antwoorden (2)

Als de balletdanser linkshandig is draait hij / zij op zijn / haar linkervoet bij de rechtervoet is dat juist omgekeerd . Hopelijk vind je dit een goed antwoord !
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als de balletdanser rechts is, draait deze op zijn of haar linkervoet met de klok mee.
Als de danser links is, op de rechtervoet en tegen de klok in.