Titel van het boek over een jongen die in een kano door de Amazone reist (jaren 80)?

In mijn jeugd heb ik een kinderboek gelezen over een jongen die in een kano door de Amazone reist, ik geloof dat de hoofdpersoon Jari of Yari of iets dergelijks heette. Hij beleefde hier avonturen zoals gevecht met wurgslangen en oude tempels bezoeken etc. Ik meen me te herinneren dat er meerdere delen waren maar niet veel (twee of drie of zo). Dit boek moet in de jaren 80 of iets eerder zijn verschenen. Wie helpt me aan een titel of auteur? Andere tips of aanvullingen zijn welkom, als je dit herkent!

een jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Kan het in plaats van een driedelige serie ook een boek met daarin drie verhalen zijn? Ik kom uit op Jiri van Paul Biegel, uit 1981. Daarin speelt krokodillenjager Jiri de hoofdpersoon. Hij is in elk van de drie verhalen - die zich afspelen in het gebied van de Amazonerivier met zijn geheimzinnige oerwoudsfeer - de sterke, slimme figuur die redding brengt. Allerlei bovennatuurlijke krachten spelen een rol.
Plaatje bij antwoord
Amadea
een jaar geleden
jwstreefkerk
een jaar geleden
Dit is hem! Hartelijk dank!
Antoni
een jaar geleden
@Amadea, mooi gevonden! Een duimpje omhoog voor je antwoord!