Mag ik een werk van Shakespeare zomaar herschrijven/bewerken (gezien auteursrecht)?

Ik overweeg het verhaal van Een Midzomernachtsdroom te herschrijven in een kinderversie. Mag ik dit verhaal zomaar gebruiken, gezien auteurs- (en wellicht ook ander) recht?

2 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Ja dat mag.
Het auteursrecht geldt tot 70 jaar na de dood van de auteur. Na afloop van deze termijn komen de werken in het publiek domein en kunnen ze worden geëxploiteerd zonder toestemming van de houders van het auteursrecht.
2 jaar geleden
tinus1969
2 jaar geleden
Sterker nog: auteursrecht bestond nog niet toen Shakespeare zijn toneelstukken schreef.