Het was voor mannen in die tijd vrij normaal elkaar te kussen in Rusland.
Als symbool van gelijkheid, broederschap en solidariteit was de socialistische broederkus de uitdrukking van het pathos en het enthousiasme van de opkomende arbeidersbeweging tussen het midden en het einde van de 19e eeuw.
Zo zoende Leonid Brezhnev Erich Honecker nog tijdens de 30e verjaardag van de DDR.
SimonV
2 jaar geleden
Snuffel
2 jaar geleden
Dank je wel voor je uitleg. Ik ben wel verrast. Nooit geweten.
LeonardN
2 jaar geleden
+ Overigens niet enkel in Rusland, maar ook in een heel aantal andere landen is het kussen tussen mannen (in niet-seksuele zin) normaal (althans wangzoenen).
https://en.wikipedia.org/wiki/Cheek_kissing Zo dacht ik op skivakantie ooit dat de bakkersverkopers een homostel waren, later besefte ik pas dat het normaal was onder Franse mannen om elkaar te wangzoenen.
Dat Russen op de lippen zoenen is voor mij ook weer nieuw, dus weer wat geleerd.