Nee. In grote lijnen niet. Het betreft alleen een andere vertaling van het boek 'Pride and prejudice'.
W.A. Dorsman-Vos gaf het als titel 'Waan en eigenwaan'.
Elke Meiborg gaf het als titel 'Trots en vooroordeel'.
Van H.E. van Praag-Van Praag verscheen het onder de titel 'De gezusters Bennet'.
SimonV
2 jaar geleden
SentWierda
2 jaar geleden
Zou het kunnen zijn dat de titel Trots en vooroordeel (uitg. Veen, vertaling H.E. van Praag-van Praag) leidinggevend is geweest voor alle andere uitgeverijen, behalve Het Spectrum? Het Spectrum zag meer in een eigen titel: Waan en eigenwaan.
En dat daarom de vertaling van W.A. Dorsman-Vos, zowel Waan en eigenwaan (Het Spectrum) als Trots en vooroordeel (Reader's Digest) heet?
Nee, het is hetzelfde. De titel Pride and prejudice is op twee manieren vertaald
Waan en eigenwaan is de vertaling van uitg. Het Spectrum.
Trots en vooroordeel is de vertaling van o.a. uitg. Veen en van The Reader's Digest..
1. Waan en eigenwaan is de vertaling van W.A. Dorsman-Vos (uitg. Het Spectrum).
2. Alle overige vertalingen heten: Trots en vooroordeel, van o.a. H.E. van Praag-van Praag (uitg. Veen), W.A. Dorsman-Vos (The Reader's Digest), Elke Meiborg (uitg. BoekWerk), Annelies Roeleveld en Margret Stevens (uitg. Atheneum/Polak & Van Gennep).
Toegevoegd op 04 februari 2022 13:56: tekst