Ik zoek collecties jeugdboeken die je lang geleden kon kopen via de basisschool. Wie weet raad?

Mijn kinderen zijn inmiddels dertigers maar ik zou ze graag weer kopen voor mijn kleinkinderen. Ik zoek hele series (meestal 5 of 6 stuks), niet losse boeken.
Op Marktplaats of Boekwinkeltje kan ik ze niet vinden.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.5K
Pieterke
2 jaar geleden
Als je de titels op Google of een andere zoekmachine invoert dan heb je meer kans om ze te vinden dan wanneer je direct naar een bepaalde site gaat.
SentWierda
2 jaar geleden
@AnneM. Kun je enkele titels noemen?
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Dát is het : het zijn de Lijsters!
Ik wist het niet meer, en dan is het lastig zoeken. Ik heb ze nu inderdaad op Marktplaats gevonden.
Hartelijk dank voor het meedenken en het reageren!

Antwoorden (1)

Ik denk dat je de series bedoelt van de Lijsters. Er zijn verschillende categoriën:
- Junior Lijsters (voor kinderen vanaf ongeveer 10 jaar)
- Vroege Lijsters (eind basisschool / onderbouw middelbare school)
- Jonge Lijsters (onderbouw middelbare school)
- Grote Lijsters (voor boekenlijst bovenbouw middelbare school)
- Blackbirds, de engelstalige boeken voor de boekenlijst

Er worden nog steeds nieuwe series uitgegeven. Via o.a. Marktplaats zijn de oudere series nog te vinden voor vaak zeer schappelijke prijzen.
2 jaar geleden
SentWierda
2 jaar geleden
Op Boekwinkeltjes.nl staan zeker 500 Lijsters.