Hoe kan je beter engelse boeken lezen?

Heyy! Ik ben net weer heel veel gaan lezen. Ik merk dat de engelse boeken mij veel meer aantrekken qua covers en verhaallijnen zelf. Ik kan best wel okay engels lezen, ik snap het verhaal wel, maar sommige woorden blijven voor mij echt een raadsel wat ze betekenen. Mensen een tip om mijn engelse woordenschat te verbeteren zonder extreem veel moeite?

1.4K
Pieterke
2 jaar geleden
Engels-Nederlands woordenboek erbij nemen? Een papieren woordenboek is het best denk ik. Die zijn nog steeds te koop bij bijvoorbeeld de betere boekhandels, zowel online als in een fysieke winkel. Je kunt natuurlijk ook een vertaalsite proberen zoals Yandex maar die vertalen niet altijd zo denderend.
Pieterke
2 jaar geleden
Yandex translate
Ritsuka
2 jaar geleden
Probeer ook eens vaker Engelse films en series te kijken zonder ondertiteling, of met Engels ondertiteling erbij.
Castle
2 jaar geleden
Je hebt E-readers waarbij als je het woord aanklikt je de betekenis ziet. Met een E-reader heb je verschillende boeken bij de hand.
SuperBrichtpony
2 jaar geleden
@Ritsuka kijk nu al alle films en series in het engels met engelse ondertiteling, mn hoofd werkt gewoon niet meer zonder ;)

Antwoorden (2)

Het lezen zelf zorgt er voor dat je je woordenschat langzaam maar zeker verbetert. Tot die tijd kun je moeilijke woorden opzoeken; Google translate werkt redelijk; ook bv thesaurus.com (geeft synoniemen en betekenissen) is handig.
2 jaar geleden
Door het lezen zelf verbeter je je woordenschat al. Probeer de betekenis van een woord wat je niet kent uit de context op te maken: wat zou een onbekend woord in deze zin kunnen betekenen? Als je een woord vaker tegenkomt, en / of je snapt een zin / scene echt niet zonder dat je de betekenis van een woord kent, zoek het op. Dat doe ik bijv. als ik een studieboek in het Engels lees: googletranslate op de computer erbij houden. En de betekenis opschrijven: je komt het woord dan vast wel vaker tegen.
en ik wens je veel plezier: er zijn ERG leuke Engelse boeken, en het is ERG leuk om ze in de originele taal te kunnen lezen!