Wie weet welk boek dit is? Het gaat over mensen die via een computersysteem geld creëren.

Ik heb ooit een boek gelezen maar weet de titel niet meer...
HEt gaat in dit boek over een aantal mensen die via een computersysteem geld creëren. Bij een overboeking van een klein bedrag naar een speciale rekening, wordt het bedrag opeens heel veel, bv 13 euro (of dollar) wordt opeens 41.000. Dit wordt uiteindelijk ontdekt en moet opgelost worden. Ik zou het boek graag nog eens willen lezen, maar weet de titel en de schrijver niet meer.
Wie kan me helpen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (1)

Misschien bedoel je de technothriller "De angst-index" van Robert Harris:

Dr. Hoffman, een specialist op het gebied van kunstmatige intelligentie, gebruikt zijn wetenschappelijke kennis voor een systeem waarmee algoritmes de financiële markten kunnen voorspellen. Met dit computerprogramma, VIXAL, slaagt hij erin veel geld te verdienen. Alles lijkt zeer goed te gaan, totdat hij en z'n echtgenote op een nacht in hun huis bij Genève worden aangevallen. Deze moordaanslag blijkt het begin te zijn van een serie beproevingen die Hoffman zal ondergaan waardoor men aan zijn verstand gaat twijfelen.
Amadea