Wat was de verzamelnaam van een pocketserie bestaande uit dunne, gele boekjes en rode letters op de rug?

Een oom en tante van mij hadden daar ooit een serie van, minstens 20 boekjes, denk wel meer.

Ze hadden die serie in de jaren 80/90 al in de boekenkast staan. Het kan dus ook van de jaren 60/70 zijn. Maar sowieso niet ouder dan 1995.

Iemand een idee?
.
Ik was het vergeten erbij te zeggen. Het waren van die liefdes romannetjes. Volgens mij voor tieners of jonge vrouwen.

2.7K
Amadea
3 jaar geleden
Wat voor soort inhoud hadden die, literair, detectives, liefdesromannetjes of over de oorlog?
Amadea
3 jaar geleden
Of waren het kinderboeken? Bijvoorbeeld Pinkeltje van Dick Laan zou kunnen, die pockets zijn voor het merendeel geel en Pinkeltje staat er in het rood op.
HeerVoldemort
3 jaar geleden
Nee, geen Pinkeltje. Het waren liefdes romannetjes. Sorry was ik vergeten erbij te vermelden.
AnnBoo8146
3 jaar geleden
Bedoel je misschien de Bouquet Reeks? Deze boekjes hadden in eerdere jaren een heel ander uiterlijk. De omslag was een tijdlang wat gelig van kleur, maar de kleur van de tekst was niet altijd rood.
LeonardN
3 jaar geleden
Was met deze reactie bezig toen bekend was geworden dat het juiste antwoord al gegeven was, maar wellicht heeft iemand anders er nog wat aan: Geel met zwarte letters:
Harlequin Baccara
Rainbow Pockets Anders wellicht de vraag stellen op dit forum welke ook veel liefdesromannetjes bespreekt.
http://www.chasingdreams.nl/phpbb3/

Het beste antwoord

Witte Raven pockets, serie met bekende schrijvers zoals bv Leni Saris en Nel van der Zee.
Er waren twee series , de gele en de witte serie met vertaalde boekjes Sara Seale o.a.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Amadea
3 jaar geleden
Dat waren inderdaad gele pockets, maar met blauwe letters: https://www.eersteklas-tweedehands.nl/wp-content/uploads/2020/06/DSC_0669.jpg
HeerVoldemort
3 jaar geleden
JA! Maar dit waren ze wel ja. Kun je zien hoe het geheugen truckjes uithaald! Mijn oom noemde die boekjes: "Leni Sarisjes" en ik logeerde toen de tijd bij hun. Ik was 10 ofzo, dus alweer 27 jaar geleden. Blijkbaar heb ik het rode vogeltje onthouden en gedacht dat de tekst ook rood was.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Geen twijfel maar rode letters kon ik me niet herinneren. :)