Hoe heet dat kinderboek waarin kinderen besluiten te voet langs de kustlijn (van Amerika?) te reizen om bij hun tante (denk ik) te gaan wonen?

Ik heb als kind ooit een boek gelezen wat veel indruk op me heeft gemaakt. Weet helaas niet meer hoe het heet, misschien weet jij het?
Het gaat over een aantal kinderen, ik denk een stuk of 4 of 5. Allemaal broertjes en zusjes. Hun ouders zijn overleden (of uit beeld?) en de kinderen besluiten te voet langs de kustlijn (van Amerika?) te reizen om bij hun tante (denk ik) te gaan wonen.
Helaas weet ik dus weinig details, maar misschien is er toch iemand die het herkent?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.6K
Antoni
3 jaar geleden
Weet je nog uit welk land de schrijver komt? Is het origineel in het Engels of in het Nederlands, of in nog een andere taal? En uit welk jaar is het boek, denk je?
Antoni
3 jaar geleden
@KT73, is het gegeven antwoord van Amadea ("Homecoming") correct? Zo niet, kan je dan nog antwoord geven op de vragen uit mijn vorige reactie, zodat iedereen makkelijker het juiste antwoord kan zoeken?
Antoni
3 jaar geleden
@KT73, nu ik dit schrijf is het maandag 20 juli 2020. Mijn vorige reacties zijn van 16 en 17 juli 2020. Ik ben nog steeds heel benieuwd of het antwoord van Amadea het correcte is. Kan je mijn vragen s.v.p. nog beantwoorden?

Antwoorden (2)

"Homecoming" van Cynthia Voigt. Nederlandse titel: "Onder de blote hemel". Amsterdam, Querido, 1985.

Op weg naar hun oudtante worden vier kinderen, in leeftijd variërend van 6 tot 13 jaar, door hun moeder in de steek gelaten. Ze besluiten de tocht te voet voort te zetten. Dank zij hun doorzettingsvermogen lukt het hen na twee weken het huis van hun oudtante te bereiken. Hier wacht hun een nieuwe teleurstelling en een nieuw doel: hun grootmoeder, van wier bestaan ze eerder nooit gehoord hebben.
Amadea
3 jaar geleden
Mocht het niet Homecoming (Onder de blote hemel zijn, dan misschien: De kinderkaravaan door An Rutgers van der Loeff (1e dr.: 1949, maar daarna talloze keren heruitgegeven.) Uit de recensie van NBD-Biblion: ''Nadat hun ouders zijn overleden reizen de kinderen Sagar alleen door het verre westen van Noord-Amerika halverwege de 19e eeuw. Tijdens deze reis staan ze aan tal van ontberingen bloot en komt het regelmatig voor dat ze zonder eten en drinken zitten. Meer dood dan levend weet de 13-jarige John Sagar het reisdoel te bereiken en worden hij en zijn familie warm onthaald....(..)"