Wat is nou echt een goede schrijfcursus (van Loi of iets dergelijks)?

Ik wil als examencadeau een schrijfcursus, zoiets als bij de Loi (dus niet dat je ergens heen hoeft).

Maar wat is nou de beste cursus die een 16 jarige fantasy schrijver kan krijgen.

PS: het moet wel echt betrekking hebben tot schrijven, dus geen cursus over auteursrechten of zoiets.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Waarom ga je niet naar de Volksuniversiteit, daar worden verschillende cursussen gegeven. Helaas wel niet in iedere gemeente.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De beste basis is een cursus schrijftraining (of elementaire schrijftechnieken) bij een Schrijversvakschool (Amsterdam, Groningen). Een cursus in een groep werkt sneller en beter dan individueel, omdat je je eigen schrijfstijl per opdracht kunt vergelijken met de anderen. Niet beter of slechter, maar anders.
Direct een prozacursus kan ook, maar juist bij schrijftraining leer je je eigen schrijfstijl te ontdekken. je leert gewoonweg stukken beter te schrijven. Het is misschien een omweg, maar het loont ruimschoots de moeite.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo'n loi cursus is echt een afrader. het lijkt voor jou mooi, omdat je zo vol met ambities zit, maar de bovenstaande antwoorden hebben veel meer zin als je jezelf serieus neemt.
er zitten daar leraren zonder enige spirit jouw huiswerk na te kijken, zeer demotiverend en je leert er echt niets van. niet meer dan dat je via internet op zou kunnen zoeken.
ik hoop dat je hier ook iets aan hebt!