Wie weet de titel van een misdaad boek, dat de Italiaanse alsook de Colombiaanse mafia beschrijft?

Het is een heel erg dik boek dat gaat over de georganiseerde misdaad in het algemeen. Er wordt over de Italiaanse mafia, de Colombiaanse kartels in samenwerking met de hells angels gepraat. Alle namen van Italiaanse mafia worden genoemd. Het is zeker tien jaar geleden dat ik een gedeelte van het boek gelezen heb. Boek was in het Nederlands. Weet geen schrijver niets.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (1)

Mogelijk bedoel je

Het verenigd Europa van de mafia / Jürgen Roth, Marc Frey ; met actuele gegevens over Nederland en België van Cyrille Fijnaut ; vert. [uit het Duits] en bew. door W. Hansen. Amsterdam : Van Gennep, 1994. ISBN 90-5515-013-4. 414 pagina's.
De auteurs geven een overzicht van de groeiende macht van de georganiseerde criminaliteit in Europa sinds 1989. In een stortvloed van feiten passeren alle vormen van criminaliteit en de voornaamste misdaadsyndicaten de revue. Een indrukwekkende opsomming van moorden, corruptiegevallen, fraudes, afpersing en andere misdaden.
Amadea