Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

wat is het verschil tussen het jaar van de uitgave van het boek en het jaar van de 1e druk van het boek?

ik moet een boekverslag voor school maken over het boek blauwe plekken en nou is er een vraag: wat is het jaar van uitgave en wat is het jaar van de 1e druk, maar dit zijn 2 verschillende jaartalen en er is mij ooit verteld dat dit dus hetzelfde is maar dat is dus niet waar?? wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
16.3K
Amadea
6 jaar geleden
Het boek werd in 1992 voor het eerst uitgegeven én gedrukt. Dat kunnen geen twee verschillende jaartallen zijn, of het moet gaan om de eerste druk van een vertaling ervan.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het jaar van de eerste druk is het jaar waarin het boek voor het eerst werd uitgegeven (1992). Als jij echter het boek later koopt, zal dat een latere druk zijn. Volgens de link hieronder verscheen in 1999 de vijftiende druk. Dan is voor die druk 1999 dus het jaar van uitgave.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding