Wat is de titel en/of de schrijver van een ouder kookboekje vol anekdotes?

De recepten waren ondergeschikt aan de grappige verhalen, oa over een oom die op zolder kip klaarmaakte op een petroleumstelletje. Blauwe kaft, klein boekje.

7 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (2)

"koken met Joris! ... op 't zand"
De opbrengst was voor de voedselbank.

Toegevoegd na 2 minuten:
De diaconale werkgroep van de parochie Amersfoort presenteerde op zondag 25 mei het boekje Koken met Joris op 't Zand. Een kookboekje vol recepten van parochianen, waarvan de opbrengst bestemd is voor het jaarproject van de diaconale werkgroep, de voedselbank in Amersfoort.

Vele parochianen stuurden eigen of gevonden recepten in en voorzagen die hier en daar van een anekdote. De drukkosten van het 112 pagina's tellende boekje werden door sponsoren gedekt en de verkoopprijs van 15 euro komt geheel ten goede aan de voedselbank. Voor dit jaarproject werd al eerder met succes actie gevoerd in de parochie. De nodige parochianen hadden al een boekje besteld en de overige exemplaren worden te koop aangeboden op de leestafel tijdens de zomeropenstelling van de kerk. Ook te bestellen via het kerkbestuur.

Uit de bron. Het is 2008 dat dit geschreven is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Rieneke1
7 jaar geleden
Geweldig, ik denk dat dit 'm idd is! Even checken bij degene die op zoek is hiernaar.
Rieneke1
7 jaar geleden
Nee, dit is helaas niet het bedoelde boek, maar dank voor het zoeken!
Dat is waarschijnlijk het boekje 'Koken ....... NU! uit 1943 door Mia de Kok
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Rieneke1
7 jaar geleden
Bedankt voor met zoeken, maar dat is 'm ook niet!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Weet je ook niet welk plaatje op de voorkant stond en hoe oud het ongeveer moet zijn.
Soms is 'ouder' pas tien jaar terug.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik haal het antwoord weg zodra het goede boekje gevonden is. Tot die tijd weet men dat de titel 'Koken .... NU niet goed is.
Rieneke1
7 jaar geleden
Niet weghalen Joan, een ander die dit leest kan juist wel naar het door jou genoemde boekje op zoek zijn toch?
Rieneke1
7 jaar geleden
Volgens mij is het wel uit de door jou genoemde tijd, of een tiental jaren ouder hooguit.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+voor het boekje, geweldige link ook @JoanDArc!