Hoe heet dat prentenboek over de geschiedenis voor kinderen?

Enkele jaren geleden heb ik een groot boek gehad dat ging over de geschiedenis van de samenleving op deze wereld.
Het was een erg groot boek dat volledig bestond uit full colour afbeeldingen, deze afbeeldingen besloegen altijd twee pagina's zodat je het hele boek kunt openslaan en de afbeelding kunt bekijken.
Op elke twee bladzijden uit het boek, ofwel elke afbeelding, stond een periode uit de geschiedenis. Vooral gericht op de samenlevingen destijds. Ik kan me nog herinneren dat de eerste afbeelding over de periode van jagers en verzamelaars gaat.

Op elke afbeelding was tevens een persoon te vinden wie, als ik het me goed herinner, met een tijdmachine gekomen was. Het was een soort "extratje", vergelijkbaar met Waldo/Wally. Hij zat in ieder geval verstopt. op de eerste afbeelding was hij te vinden in het midden, boven in de bomen.

Binnenkort is een goeie vriend van mij jarig en hij is docent + een groot fan van mooie (prenten)boeken gericht op jeugd, zodat hij dit in zijn lessen kan gebruiken. Nu lijkt me dit een erg leuk cadeau maar heb geen idee meer hoe dit boek heet, of wat zijn ISBN is, kan iemand mij daarmee helpen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
9 jaar geleden
Ik ken alleen van Nul tot Nu, maar dat was een stripverhaal
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Deze ook niet zeker: http://www.bol.com/nl/p/lang-geleden/1001004004725759/ of http://www.bol.com/nl/p/en-toen-nu-de-vijftig-vensters-voor-kinderen/1001004006488970/ google eens op afbeeldingen met 'geschiedenis boek kinderen'
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit boek is niet wat je bedoelt, maar ook zeker de moeite waard!
http://www.bing.com/images/search?q=het+begin+van+alles+winkler+prins&FORM=HDRSC2#view=detail&id=D3A6373A7331F2EF8E082901897FF67742A1D46B&selectedIndex=1
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Erg interessante boeken inderdaad!! Ik denk dat ik hem er dit jaar twee cadeau gaan doen :)

Het beste antwoord

Bedoel je het boek 'Zomaar een straat door de eeuwen heen?'

"Een blik op een en dezelfde straat door de eeuwen heen, van de vroegste steentijd tot nu. Sommige straten en steden zijn splinternieuw, maar andere zijn juist oeroud. Ga mee op ontdekkingsreis door zo'n eeuwenoude straat en maak kennis met de bewoners van toen en nu. Simon Schuil reist met je mee. Hij heeft een tijdmachine en reist daarmee van de steentijd via de Romeinse tijd en de Middeleeuwen naar het heden."
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hartstikke bedankt, dat is inderdaad het boek dat ik zocht!