Welke reden zou er zijn dat alle boeken van een reeks hardcover zijn en de laatste paper back?

de hele serie, 12 boeken, zijn verkrijgbaar met een hardcover. ook de opvolgen hebben hardcover. wat kan de reden zijn om het nieuwste boek, dat toch alweer een tijdje verkrijgbaar is, paperback is?

zo zonde. het laatste boek staat nu zo lelijk in de boeken kast.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ben je er zeker van dat het alleen maar in paperback is uitgebracht? Wordt toch wel vaker gedaan dat het in beide vormen wordt uitgebracht.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb hier hetzelfde probleem met de Donkere Toren reeks van King... Heb deel 4 en deel 6 in paperback moeten aanschaffen omdat er geen hardcover meer beschikbaar was (ook niet 2e hands)
Zal inderdaad met de oplage te maken hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee. hij is nooit in hardcover uitgekomen. ik wilde dit boek al lang voor de release hebben en heb alles scherp in de gaten gehouden. Het gaat om " het derde koninkrijk" van terry goodkind

Antwoorden (2)

Misschien Is het laatste deel bij een andere uitgever uitgegeven. of men heeft er nu minder geld voor over.
anneliez
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
zelfde uitgever. De eerder verschenen boeken verkopen vandaag de dag zelfs nog goed
anneliez
10 jaar geleden
dan zal het toch wel een geldkwestie zijn, Jammer, ik heb ook een serie in de kast staan die plotseling veranderd is van uiterlijk
Een paperback is goedkoper te maken. Blijkbaar verwacht de uitgever dat er niet veel vraag zou zijn naar een relatief duurdere (mooiere) uitgave.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
de 14 boeken verkopen tot op vandaag nog zeer goed. Waarom zou het 15e ineens niet meer of dus minder goed verkopen?