Hoe heet het boek over een meisje dat trouwt met een oudere man die zijn vorige vrouw heeft vermoord?

Het gaat om een boek dat ik op de Middelbare School voor Engels moest lezen. Het ging over een jong meisje dat verliefd werd op een wat oudere man. Ze besluiten te trouwen en ze verhuisd met hem mee naar zijn villa dat op een klif staat. De huishoudster van de man mag zijn nieuwe vrouw niet en later kom je er achter dat de man zijn vorige vrouw had vermoord door haar van de klif af te gooien/door haar boot te laten zinken in de zee (ik weet dat laatste niet precies meer, maar het had met het water te maken). Ik weet nog dat hij dit deed omdat die vrouw hem constant liep te terroriseren. De huishoudster bleek die vrouw erg lief te hebben en daarom mocht zij de nieuwe vrouw niet. Er komt een hele rechtszaak bij te pas en dat meisje is zo verknocht aan haar man dat ze hem blijft steunen en aan zijn zijde blijft.

Ik herinner me nog een scène dat er een feest werd gehouden in die villa en dat iedereen verkleed moest komen. Het meisje ging verkleed als een bepaald figuur op aanraden van de huishoudster. Achteraf komt ze er achter dat de vorige vrouw van die man ooit ook op die manier verkleed is gegaan en iedereen is geschokt om haar verschijning.

Er is ook een film van gemaakt. Al een tijd geleden, want het was een zwart-wit film. Het verhaal is dus behoorlijk oud. Kan iemand me helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Ik moet meteen denken aan "Rebecca".

Toegevoegd na 1 minuut:
Even gezocht:

http://www.bol.com/nl/p/rebecca/1001004001975418/
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja! Dat is het :D Dank je wel!!!
Rieneke1
10 jaar geleden
Graag gedaan.
Geweldig spannend he? :)
Antoni
10 jaar geleden
Rieneke1, + 1 voor je antwoord! Goede vondst!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit was het antwoord wat ik zocht!!!