Hoe heet dit boek, wanneer een meisje met een bevriende homo trouwt om hem en zijn vriend te helpen?

Ik wil dit heeeeel graag weten! Elke suggestie, hoe vergezocht ook, is welkom. Ik lees heel veel boeken van chicklit-schrijfsters zoals Jill Mansell en Sophie Kinsella, maar ik geloof dat ik het al voor mijn keukenmeidenromans-periode heb gelezen, hoewel ik vrij zeker weet dat het een romantisch boek is. Als u alleen maar een paar namen van boeken noemt waarvan u denkt dat het zou kunnen kloppen, zoek ik uit of het klopt! Hartelijk bedankt.

Dit zijn de details die ik me kan herinneren, ik weet veel details echter niet zeker, dus komt het boek wat u in gedachten heeft alleen maar overeen met één punt: noem alsjeblieft toch de naam!:

- een meisje, haar naam begint geloof ik met een M (maar dat weet ik niet zeker) leeft in het nu, en herinnert zich (geloof ik in oxford) haar 'trouwdag', (omdat ze langs de plek loopt waar ze toen stond, trappen, gemeentehuis?), en er wordt verteld hoe ze het homostel heeft ontmoet.
- ze vroegen haar te trouwen met een van de mannen .... (reden? Geen idee, het had er mee te maken dat ze homo waren en niet konden trouwen ofzo, geloof ik)

- jaren later wilt ze trouwen (?) maar zit ze met het probleem dat ze nooit zijn gescheiden, ze zoekt het stel op en er is er eentje overleden (?)

- het speelde zich geloof ik af in Engeland

- het heeft een happy end

- ik weet vrij zeker dat het geen nederlandse schrijfster was

- de namen van het homostel waren geloof ik iets met een A en een M (Adam en Max?)

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

ik weet dat er een Engelse film is die Brideshead heet over homoseksualiteit, de trailer lijkt alsof het er iets mee te maken zou kunnen hebben (ik heb de film nog nooit gezien) maar er is ook een boek van.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een mogelijke boektitel is:

"Previous convictions" van Simon Temprell. London, Pan Books, 2001.
Een in Londen en Sheffield gesitueerde psychothriller die zich voornamelijk afspeelt in de homoscene. Een door haar vader jarenlang misbruikt danseresje trouwt een Amerikaanse homo om hem aan een Brits paspoort te helpen. Hij doet het goed als verkoper van de meest onmogelijke artikelen op een commercieel tv-station. Zij laat haar schizofrene zusje achter bij hun zieke moeder. Dat wordt de moeder fataal. Het zusje aanbidt haar knappe Amerikaanse zwager, maar vervalt in razernij als ze achter zijn seksuele geaardheid komt. Dat is het begin van een bloedig moordpatroon.
Bronnen:
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hartstikke bedankt, maar helaas, ik weet zeker dat dat hem niet is; het boek wat ik zoek is echt een typische chicklit met een happy end wat je vanaf pagina 3 al ziet aankomen. Toch bedankt voor de moeite!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Yes! Ik heb het gevonden na door al mijn boeken in iBooks gezocht te hebben. Het is 'Slapeloze Nachten' door Madeleine Wickham alias Sophie Kinsella, die onder andere de Shopaholic-serie heeft geschreven. Zoals ik al zei, klinkt allemaal nogal stompzinnig maar het is echt een hilarisch boek en ik kan er niet tegen als ik iets niet meer weet. Hartstikke bedankt voor uw hulp!