wat voor papier gebruiken ze bij boeken?

hallo allemaal.

ik wil een boek schrijven.

op dit moment lees ik ook heel wat boeken. en het valt mij op
dat ze geen normaal a4 papier gebruiken.

en op een 1 of andere reden vind ik het papier uit mijn boeken wat hebben.

het is namelijk niet zo fel wit als normaal papier.

weten jullie misschien wat voor papier er word gebruikt bij normale boeken?

en zo ja waar kan ik dan dat papier kopen.

mijn dank is groot:)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Er worden voor boeken heel veel verschillende soorten papier gebruikt.
"Normaal" bestaat dus niet. Ik werk in een bibliotheek en zie heel veel verschillende boeken van vaak heel veel verschillend paper.
Als je dat boek echt zelf met de hand wilt schrijven op boekenpapier, moet je niet te ruw papier nemen.
Maar ook niet MC, want dat is weer te glad om op te schrijven.
MC Machine Coated papier is helder wit papier afgewerkt met een mat of glanslaag. Aanbevolen indien uw bestand overwegend foto’s bevat of een belangrijk onderdeel vormen van uw boek. Machine coated is gestreken papier.

Als je het boek wilt laten uitgeven dan bepaalt de uitgever op welk papier het wordt gedrukt.
Dan lever je een getypt en geprint exemplaar in of doet het via internet,
bijv. via
http://www.jouwboek.nl/website/

JouwBoek.nl kan jouw boek maken in verschillende uitvoeringen, zoals paperback, hardcover of spiraalgebonden. Het binnenwerk van jouw boek drukken wij in zwart-wit, full colour of een combinatie daarvan. Tevens heb je de keuze uit diverse papiersoorten en formaten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt. ik zou wel even kijken.

Andere antwoorden (1)

Meestal worden boeken zonder illustraties gedrukt op houtvrij mat offset papier en onder deze benaming is het bij drukkers bekend. Daarbij is het vaak getint, zoals dat heet. Gestreken papier is gladder en heet machine coated en wordt nogal eens gebruikt voor illustraties.
Vraag eens bij een drukker in de buurt naar het papier dat u graag wil hebben.