Ik zoek een boek over indianen met als hoofdfiguur een vrouw die Sakadjewa heet?

Heb helaas niet meer info dan dit,het schijnt een heel dik boek te zijn over de indianen cultuur. Met Sakadjewa (weet ook niet of ik goed schrijf)in de hoofdrol

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

"Sacajawea" van Anna Lee Waldo.
Een lijvige roman (912 bladzijden) over de lotgevallen van een Indiaanse vrouw. Op jeugdige leeftijd valt zij in handen van een blanke handelaar, en na een expeditie in 1804 keert ze als oude vrouw dwars door Amerika bij haar stam terug. Haar zwerftochten en ontberingen in die oude pionierstijd worden boeiend beschreven. Er we krijgen hiermee een diep reikende blik in de voor ons zo merkwaardige gedachten- en gevoelswereld binnen de cultuur van de Indianen.

Toegevoegd na 55 seconden:
Er = En
Bronnen:
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat deze het is,tjee hoe wist je dat met zo weinig informatie!!knap hoor.
De punten zijn voor jou