Welke prijzen heeft Gerard Reve gewonnen?

En heeft 'De Vierde Man' ook prijzen in ontvangst mogen nemen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Hij behaalde met zijn roman "De avonden" in 1947 de Reina Prinsen Geerligsprijs.

Toegevoegd na 6 minuten:
Hij kreeg de Novelleprijs 1963 van de gemeente Amsterdam voor zijn bundel Tien vrolijke verhalen (1961). En de Romanprijs 1964-1965 van dezelfde gemeente voor "Op weg naar het einde" ((1963). En de Mr. H.G. van der Viesprijs voor het ongepubliceerde Moorlandshuis (1960).
Ook ontving hij de P.C. Hooftprijs (1968, uitgereikt in 1969).

Toegevoegd na 10 minuten:
Nee, voor "De vierde man" ontving hij geen prijs. Het was oorspronkelijk bedoeld als boekenweekgeschenk.
Amadea